10 Oca 2012

Doğuya Yolculuk

                                                                    Selammm!
             Beni sorarsanız ; ayaz esen bu günlerde ellerimi ısıtmayla geçiriyorum desem doğru olur,kar yağmadı,yağmur kah yağdı kah yağmadı,noel de geçti :) Şubat'a dayandık olabilecek en hafif şekilde kışı geçiriyoruz,doğalgaz ellerimizden öper :) Bugün kü konum biraz farklı ,gidilmemiş yerleri görmeyi sevenlerin gönlüne hitap edicek türden,Doğuya tur düzenlendi ben gidebilir miyim,eymen ne olacak,acaba gittiğime değer mi sorularını kafamda cevaplıyamadan gezinin içinde buldum kendimi ve tek diyebileceğim İYİ Kİ gitmişim...


         Yolculuğumuza Diyarbakır'dan başladık,uçaktan inince biraz şok olsamda sonuçta çok büyük biryer değil,hemen etrafı kesmeye başladım.Grubumuz sadece bayanlara özeldi,bizimle ilgilenen ablamızda heryeri görebilmemiz için elinden geleni yaptı sağolsun.Diyarbakır 'da uğrak biyer olan HasanPaşa Hanı ile gezmelerimize başladık,Eminönü'ndeki hanlara benzettim ben.




Gezme-tozma olurda yemeksiz olmaz herhalde,kahvaltımızda yine tarihi hanın içindeki en meşhur olan kahvaltıcıda yaptık.Mustafa'nın Yeri...Niye en meşhur? derseniz hanın içi kahvaltı yerleri dolu bir tek burası dolup taşıyo hatta şehirdışından gelmeden gelmeden yer ayırtıyomuşsunuz.1 yaşıma daha girdim.Kavurmalı yumurta ve oraya has olan çeşitler  yaktı-geçti bizi ,çaylar hiçç boşalmadan sürekli sıcacık doluyor,rahat rahat ye bulaşık yıkama super yani ;)



O kadar yedikten sonra böyle devrilmem gayet normal müsaadenizle...Burdada öyle şıkırdak kombin beklemeyin nasıl yol yürüdüm anlatamam en iyisi en rahatı :)




Diyarbakır'ı çevreleyen kaleden manzara,şahsen bu kadar yeşil beklemiyodum...


Diyarbakır'da gezilecek yerleri gördükten sonra hemen servise atlayıp tur rehberimizin yol boyu anlattıklarını dinleyerek Mardin'e doğru yola koyulduk.İstanbul'un bir kez daha büyük olduğunu anladım doğuda bir şehirden diğer şehre geçmek çok kısa, İstanbul'da avrupa yakasına geçmek bile ölüm :( Herneyse burda Mardin'in güzellliklerini gezmeye başladık bile arada tur rehberimiz teste tabi tutuyor benim gibi sürekli fotoğraf çekip anlatılanları kaçıranlara..Ne yapayım ama bu kadar yol gelmişim bakıcam sağa-sola bir daha gelmek nasip olmaz belki iyice çekeyim :)




Mardin'de çok türbe var Şeyh Kasım,Şeyh Hamit,Hamza-i Kebir....ve birsürü daha camiide çok tabii hepside taştan.Namazını kılabilir dua edip,ziyaretlerinizi yapabilir,hayır yerlerini gezebilirsiniz,anlaşıldığı üzere bizim gezimiz biraz maneviyat amaçlıydı...Bu fotoyu çok severek kareledim,caminin avlu girişindeki bayanın hiçbiryeri görünmüyor,pozisyonun değiştirmeden saatlerce orda duruyor.Allah yardımcısı olsun.




İtiraf ediyorum bu geziye katılmadan önce doğu hakkında biraz önyargılarım vardı,kırolar çoktur orda,anca kebap yerler başka bişi yapmazlar fln (utanıyorum  şimdi ama) lakin Mardin' de fikirlerim acaip şekilde değişti çok güzel bir şehir,mimarisini zaten tek geçiyorum,hala eskiye sadık kalınarak yapılan evler harika yaa,el emeği bambaşka,şu yukarıda gördüğünüz konak burda zenginlerin oturdğu etrafı duvarla çevrili evlerden fln değil he,hemen çarşının ortasında ben çok beğendim,hatta gelince eşime sen memur olsaydın Mardin'e tayinin çıksa ben hiç düşünmeden gelirdim dedim :)



O konaktan o konağa koşuyorum tabii,Allah'tan babet giymişimde 23869 kez inip çıktığım merdivenlerde pert olmadan gezebildim.Hani Sıla dizisi vardı birkaç sene önce,onu izlerken ben birkaç güzel ev vardır çekimler orda yapılıyordur diye düşünüyodum gidince gördüm kiiiii hepsinde dizi çekilir valla :) Kendimi hanım ağa gibi hissettim,zira yoldan geçenler sürekli grubumuza tuhaf tuhaf bakıyodu bukdr belli mi oluyodu acaba yabancı olduğumuz? Paris'ten değil altı üstü İstanbul'dan geldik :)




Tur arkadaşlıkları..



Ve herkesin bildiği Balıklı Göl...Hz. İbrahim'in teşe atıldığı yer...Gölün içi nasıl balık kaynıyo anlatamam piranha gibi açıp kapıyolar ağızlarını,herkes ekmek fln atıyor,sordum hemen birine'' Balıklar yeniyor mu?'' cevap yenmiyomuş zehirlilermiş,yense herhalde tutulmaktan bu zamana gelemezlerdi çoktan ızgara olmuşlardı ne safım yaa :)



O çocuk orda napıyor? Derseniz sabah namazından hemen sonra gördüm onu gün aydınlamaya başlarken gidecek yeri yok sanırım :/



Eşsiz Urfa manzarası..Urfalıyım ezeldeeeen,Urfalıyım ezelden.  :))







Gerçekten Urfa'nın yerel halkının gözleri değişik,öyle bilinen kara kaş kara göz değil,çok farklı bir tonda yeşil veya camel gibi desem ayıp olur mu? Ben çok beğendim maşallah yöresel şeyleri oldum olası sevmişimdir kendine has tarzları ve içtenlikleride beni çok etkiledi.


Bu kadar dolaştın fotoğraf çekildinde kebap falan yemedin mi diye sorarsanız o konuya hiçççç girmeyelim,feciii şekilde yemek yedik,kebaplar çiğ köfteler,en zehirli acı biberle yapılmış fındık lahmacunlar,hiç sofra fotosu yok  o kadar yemeklere dalmışız ki kimse çekmemiş.Urfa ya yolunuz düşerse yemek yerken yandaki masaya bakmayın çünkü gözleriniz yerinden çıkabilir ben bakma gafletinde bulundum zaten acılı olan dürümün içine acı isotla ovulmuş bir tabak soğan,küçük acı biberler doldurarak yiyip bitiriyolar yanındada sivri biber ısırarak! bi benim tabagıma, bi onun dürümüne bakmaktan kulaklarım ısındı.Bir yandan peçeteyle alnını silerken bir yandan acılara devam ediyor.Rehber ablamız da Urfa'lıydı her sonbahar 20 kg kdr pulbiber alıyolarmış eve kışın, bahara kadar dayanıyomuş onlara !!! Gündelik ne yapıyosunuz dedim ekşili köfte,acılı bulgur,çiğköfte,patlıcan kebabı,içli köfte...dur dur dedim daha sayma İstanbul' da oturup pırasa,makarna,ne bilim karnıyarık fln yaptığım için utandım resmen eğer benim yaptığım yemekse onunkiler ne? :)) Künefeyi zaten saymıyorum cosss diye şerbet,künefe aşığı biri olarak yemedim yanına uzandım :))



Yolunuz bir gün Mardin-Urfa tarafına düşerse hiçç düşünmeden gidin zira çok keyifli ve farklı bir yer :)
Diyarbakır'dan başlayıp G.antep'te baklavaların içinde son bulan
 gezimde geriye kalan bu fotolar,hala sanki dilimi yakan isot ve enfess Antep tatlılarııı (alıp İstanbul'a da getrdim tabi) evet final fotomuz Antebin el emeği yemenileriyla gelsin herkese hayırlı haftalar!!! :)

**Modayla kalın-sevgiyle kalın**

11 yorum:

  1. Doğu hep güzel ya ama gidip görmediğimiz için bilmiyoruz.. ben de küçükken gitmiştim aklımda çok bir şey kalmadı tabi fotograflarla hatırlıyorum

    YanıtlaSil
  2. çok güzel ya toplanıp gitmişsiniz kadınlar
    bu arada çok şık... öyle gezilecek yerde öyle giyilir... hele fotograflar bırbırnde guzel

    YanıtlaSil
  3. Resimler çok güzel ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  4. fotolar cok güzel ne güzel bi gezi olmus bende gittim ama diyarbakır ve mardini cok merak ediyorum insallah nasip olur ayrıca ben zaten dogulu oldugum için (her ne kadar gitmesemde) acıya alışkınım bu konuda sanslı hissettim kendimi

    YanıtlaSil
  5. Bende mardinin mimarisine bayılırım.Birçok uygarlık görmüş nede olsa.Diyarbakırdaki kahvaltınızda iştah kabartıcı gerçektende.Güzel bir gezi olmuş..

    YanıtlaSil
  6. Fotoğraflar çok güzel olmuş, ben de Doğu'yu merak edenlerdenim açıkçası. Yazıyı imrenerek okudum.
    Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  7. işterenkli hayat* harikaydı! cok begendim,cooook memnun kaldım :) tur rehberımız kızsada bol bol cektm, napim bıdaha gıdılırmı kısmet ;)

    haticinpepelasi* sadece bayanalar olduğu için bırazda kacırmak ıstemedım,ztn turistler gibi nereleri gezebiliyoruz ki! fırsat bu fırsat düş yollara :)

    nurjanlamoda* tsk ederim nurjancım cektim işte elimden geldiğince,karadenız turunada gitsem super olcak ;)

    feyza* yemeklerine hayran oldum dıyorum ya,keske az tıkınmayı bırakıp cekseydm,superdii super!

    quenn_ff* kahvaltıya ztn cok duskunum dıger ogunlerı bıraz atlatarak yesemde kahvaltısız olmaz ,o fotoyu sabredıp cekmısım :)

    morleke* daha bunlar fotoların bir kısmı,hepsını koyamadım,blog kitlendi mecbur bukdrcık :)fırsatınız olursa değerlendırın ,gidin ,cok farklı

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar,
    bir Urfalı olarak yazdıklarını okuduğumda mutlu oldum.. Evet ne yazık ki; -hala- insanımız önyargılı.. Önyargınızı kırıp gezip görüp tanımaya çalıştığınız için sizi tebrik ederim..
    Halil-ür Rahman Camii sini sabah namazı vaktinde hiç görmek nasip olmadı.. Ne güzel bir fotoğraf öyle..

    Bir daha gittiğinizde kaleye çıkmadıysanız çıkmanızı, Urfayı tepeden seyretmenizi tavsiye ederim..:)

    Sevgiyle..:)

    YanıtlaSil
  9. çok güzelmiş çok sevindim mardin için söylediklerine bende ne yaparım diye düşünüyodum ben kısmetse 4 sene ordayım o kahvaltıyı merak etmeye başladım bile

    YanıtlaSil
  10. Rumeysa* Diyorum yazımdada bıraz onyargılıydm ama biri bahsettıgı zaman hemen lafa atlıyrm şimdi ,çok begendm,haa diyeceksınız ki belkı herkes begenmez,bakış açısıyla alakalı görmek ıstedıklerınızı degıl,farklı yaşayıslara bakmak lazım,hangı sartlarda neler yapılıyor? herkes gıtsın,gelırkende baklava getırsn :)

    kzn*Hiç üzülmene merak etmene gerek yok,başta cok ilginç gelicek orası kesin ama emin cok farklı bır deneyım olur sizin için,özellikle doğu mutfagı yaktı beni,yemek bılmıyomusum ben :/ D.Bakır'a gidersin ztn cok yakın kahvaltıya gıt,beni anarsın :) 2 arkadasım G.Antebe cıktı tayını acaıp mesutlar,inş sende oyle olursun ;)

    YanıtlaSil
  11. Evet insan dogu diyince bilmiyosa ön yargılı oluyo ben mardine gelin oldum gittigimde sizin gibi aynı tepkileri verdim onlar için herşey çok normal biz gezerken yüzlerce foto çekiyoruz eşim onlar öyle abartılıcak yerler degil diyo :) eee alışık tabiki kendiside uzun yıllar öyle bi evde yaşamış yemekleride müthiştir o çektiginiz konakta birden fazla aile yaşamakta ev içinde ev var yani dogu güzel yermiş diyo insan :)

    YanıtlaSil

Ben çok konuştum birazda siz yazın :)