23 Kas 2011

I LOVE INDIA !

   Herkese merhaba ! Hava donmayacak kadar soğuk ,ıslanmayacak kadar yağmursuz olduğu için keyfimmmm çok yerinde maşallah .. (Islanmayı pek sevmiyorumda ) Güne pozitif başladım inş. böyle gider? Sizin de keyfiniz yerinizdedir diye umut ederek bugün seçtiğim konuma başlıyoruuum !
   Yakın dostlarım bilir fanatik derecesinde bir hint manyağıyım.Boş vaktimde  kaçırdığım bişi var mı diye hint sitelerini dolaşıyorum.Hint müzikleri,dansları,filmleri derken Hindistan'ın Hollywood ' u diye bilinen ki ismini bile ordan çarpmışlar Bollywood turuna çıkarıcam sizi...Bollywood hint filmlerinin çekildiği piyasa,inanılmaz rağbet görüyor,yurt dışında aylarca çekilen filmler Hindistan'da bikaç günde bitirilip vizyona giriyomuş.Şaşmamak lazım tabii yarısı dansla geçtiği için.Çorii  Çoriii...İnsanlara komik gelsede ben çok seviyorum ,bıkmadan usanmadan,kendi çizgilerinden taviz vermeden neşe içinde olmalarını takdir ediyorum.en azından kendi geleneklerini yaşatıyolar.


    Gelelim hint modasınaa! Görmüşsünüzdür  muhakkak vücutlarına sardıkları 7 metre uzunluğunda saree (sari) denilen yöresel kıyafetlerini giyiyolar.İçinde yarım veya sıfır kol göbeği açıkta bırakan üst parça var onun altına kumaşı dolamaya başlıyosunuz.Günlük hayatta ne derece kullanışlı orası tartışılır ama Güzel durduğu kesin.Diğer vazgeçemedikleri ise kaşlarının arasınada bindi denilen kırmızı boya veya kendiliğinden yapışan minik aksesuarları kullanıyolar.En beğendiğimde o işte! Bide saçı ortadan 2ye ayırıp alına doğru sarkıtılanlar var onlarda özel günlerde..
    Düğünlerde bizdeki beyaz tercih edilmiyor en çok kırmızı,bordo,yeşil,turuncu gibi renkler ve bol miktarda gold. Süsü-püsü bol miktarda seviyolar.Özellikler taze çiçek,mum,mücevher,taşlı maşlı kokoş şeyler,tütsü
düğünlerde tek geçilmeyenler.Beyazı ise dul kalan bayanlar giyiyor böylelikle ayırt edebiliyosunuz.

Yine düğün için tercih edilen modeller...



Bunlarda yine düğün organizasyonu için  zevki biraz da fiyatı tuzlu seçimler..Bunlara Lehenga diyolar.3 parçadan oluşuyor.Yine içine giyilen üst parça,eteği ve şalı.Gayet şatafatlı dimi? :) Ee damat tarafı geline en taşlısından saree alıp,ne kdr da çok takıp takıştırırsa o kadar övülüyor herhalde :) ''Aaa gördün mü şekerim? Geline takmışlar,hiççç yakıştıramadım ! :)) ''


 Kendi düğünümden önce aylarca internetten giyebileceğim bi saree aradım bi türlü karar veremedim.Son aylar yaklaşınca annem dayanamadı ve yurtdışından sipariş verdik takılarıyla birlikte geldi yukardakine çok benziyo benim kınamda giydiğim ama açık olduğum için foto ekliyemiyorum maalesef.Irk olarak biraz onlara benzediğinden sonuç harikaydı.Kaftandan sıkılanlara fikir olabilir??

          

Bunlarda olmazsa olmazlardan meşhur mehndi dedikleri hint kınası ...Gerçekten bi sanat ...Kendi kına gecemde çok istememe rağmen yetiştiremedim ,nolur noolmaz diye kalıplarını bile almıştım yine de olmadı ama evlenicek olanlara fikir olabilir??



         İşte bu güzel gözlü hatunun adı da Aishwarya Rai kendisi favorim! Dünya güzeli seçildikten sonra şöhret basamaklarını hızla tırmandı bu yaşta 30dan fazla filmde oynamış ilginç dimi?

 Hint kızları çok güzel oluyo ama beyler için aynı şeyi pek söyleyemiyeceğim. Doğan çocuklar annelerine benziyo heralde güzellik genlerden :)


                                           Üstte ki resim benim Kına gecemde taktıklarıma çok benziyor.

             Bir düğün hazırlığı telaşı..Benim de giyinmeme yardım etmişti kuzenlerim soldaki foto ya çok benzeyen bitanede bende var ,heyy gidi günler :)



Buda final pozumuz olsun gelin heryerde aynı gelin işte.Kuzenler,kızkardeşler ve anneyle vedalaşma peşinden  selpak isteme...Hem ağlarım hem giderim ..Benden şimdilik bu kdr bi daha ki postta görüşmek üzere!
**Modayla kalın-sevgiyle kalın!!**

6 yorum:

  1. harikaaa bir yazı olmuş sayfanıza yeni rastladm ama takibe alacağım gordugum ilk yazıdan gonlumu fethettiniz :) yurtdısından hngi siteden sipariş ettiniz bnde istiorummmm:)

    YanıtlaSil
  2. Kendi (ex oluyor artik) nisanimda bindal yerine kirmizi hint elbisesi ('sari') giymistim... 500 euro dan fazla masrafa geldi, ama degdi bence :)

    YanıtlaSil
  3. salihamerve* yeni olmama ragmen begenmene sevindim,yeni postlar yakında listemi yaptım bile!

    YanıtlaSil
  4. memento mori* benimkide tuzluya mal oldu ama feda olsun! cok begenerek giydim,hint gelini nerden görücekler bidaha yakından dimi? :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba size tesadüf rastladım.Çünkü bende bir Hint delisiyim.Geleneği,göreneği,filmleri,müzikleri,cenazeleri vs vs.Bazen acaba geçmişte hintlimiydim diye düşünüyorum..Bol ve keyifli yazılar dilerim.:)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba size tesadüf rastladım.Çünkü bende bir Hint delisiyim.Geleneği,göreneği,filmleri,müzikleri,cenazeleri vs vs.Bazen acaba geçmişte hintlimiydim diye düşünüyorum..Bol ve keyifli yazılar dilerim.:)

    YanıtlaSil

Ben çok konuştum birazda siz yazın :)